Legea publicităţii, contestată la Curtea Constituţională
Opoziţia susţine că Legea publicităţii încalcă dreptul la proprietate privată şi contravine Constituţiei în ceea ce priveşte principiul neretroactivităţii legii civile.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 24 Decembrie 2011, 10:24
Deputaţii Uniunii Social Liberale au depus la Curtea Constituţională o sesizare cu privire la unele prevederi din Legea publicităţii adoptată de plenul Camerei Deputaţilor pe 20 decembrie.
În contestaţie, deputaţii USL susţin că adoptarea legii privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate încalcă dispoziţiile legii fundamentale, dreptul la proprietate privată şi contravine Constituţiei în ceea ce priveşte principiul neretroactivităţii legii civile.
"În maniera în care este redactat (art. 54 şi următoarele), odată intrat în vigoare, proiectul de lege privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate ar produce efecte în mod retroactiv, aplicându-se şi actelor şi faptelor juridice ce au fost încheiate sau ivite înainte de intrarea sa în vigoare. Or, conform art. 15 din Constituţia României, legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile", se arată în sesizare.
Autorităţile locale, pot intra în casă fără mandat
Deputatul PNL Diana Tuşa a precizat că prevederile legii dau posibilitatea reprezentanţilor autorităţilor locale să intre în casa unui cetăţean fără a avea nevoie de mandat sau de încuviinţarea unei alte autorităţi pentru a îndepărta o reclamă sau un alt mijloc publicitar pe care acesta îl are.
"Conform proiectului de lege privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate primarul/primarul general al municipiului Bucureşti dispune desfiinţarea acestuia (n.r. - mijlocului de publicitate) pe cale administrativă, indiferent de categoria de proprietate pe care acestea sunt amplasate, fără emiterea unei autorizaţii de desfiinţare şi fără sesizarea instanţelor judecătoreşti", se arată într-un comunicat al USL.
Potrivit proiectului de lege contestat, primarul poate desfiinţa mijloacele de publicitate pe cale administrativă, indiferent de categoria de proprietate pe care acestea sunt amplasate, fără emiterea unei autorizaţii de desfiinţare şi fără sesizarea instanţelor de judecată.