Începe campania electorală pentru europarlamentare
Vineri, 25 aprilie 2014, începe campania electorală pentru alegerile europarlamentare programate la 25 mai 2014.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 25 Aprilie 2014, 08:23
15 partide sau alianţe şi 8 candidaţi independenţi intră oficial în lupta pentru alegerile europarlamentare, programate la 25 mai 2014.
Românii îi vor alege pe cei 32 de reprezentanţi ai României pentru Parlamentul European.
Campania electorală începe la 25 aprilie, cu 30 de zile înaintea scrutinului din 25 mai şi se va încheia cu o zi înainte de data alegerilor, respectiv sâmbătă 24 mai, la ora 7.00.
Autoritatea Electorală Permanentă a stabilit că în listele electorale permanente, întocmite la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, sunt înscrişi 18.303.915 cetăţeni cu drept de vot, informează Guvernul, după ce a analizat o informare privind stadiul pregătirii alegerilor europarlamentare.
Primii pe buletinele de vot sunt cei şase competitori care au reprezentanţi în Parlamentul European. prin tragere la sorţi.
Prima poziţie este ocupată de PDL, urmat de PMP, UDMR, alianţa electorală PSD-UNPR-PC, PNL şi PRM.
Urmează cei nouă competitori care nu au reprezentanţi în forul legislativ european. Independenţii sunt trecuţi la sfârşitul buletinului de vot, în ordinea înregistrării candidaturilor.
. În actuala legislatură a PE, România are 33 de europarlamentari, însă numărul acestora scade cu unul după aceste alegeri, urmare a aplicării Tratatului de la Lisabona.
EUROPARLAMENTARE 2014. Campania electorală începe vineri, la ora 00.00, şi se va încheia cu o zi înainte de data alegerilor, respectiv sâmbătă 24 mai, la ora 7.00.
LISTA candidaţilor la alegerile europarlamentare. Sursa BEC
În actuala legislatură a Parlamentului European, România are 33 de europarlamentari, însă numărul acestora scade cu unul după aceste alegeri, urmare a aplicării Tratatului de la Lisabona.
Noul Parlament European va avea 751 de deputati, care vor avea un mandat de 5 ani.
În campania electorala, candidații si partidele au dreptul sa își exprime opiniile prin mitinguri, adunări, marșuri, precum și prin intermediul mass-media.
Potrivit statutului său de serviciu public, Societatea Română de Radiodifuziune va reflecta campania electorală pentru alegerile europarlamentare, conform unei oferte editoriale, care se va aplica unitar la posturile implicate.
Oferta SRR va cuprinde programe speciale rezervate alegerilor pentru Parlamentul European, în conformitate cu legea 33/2007.
Astfel, timp de o lună vor fi programate emisiuni de ştiri şi dezbateri despre programele şi temele prezentate de competitorii electorali.
Acestea vor fi preluate pe site-ul politicaromaneasca.ro în secţiunea specială, "Alegeri europarlamentare".