În 2012, românii mai încrezători în economia ţării
Românii sunt mai prudenţi cu cheltuielile, dar încrederea în economie a crescut în acest an, comparativ cu ultimele trei luni ale lui 2011, arată un studiu al GfK, societatea germană de cercetare a consumatorului.
Articol de Alice Vasiloiu, 04 Mai 2012, 10:47
Rezultatele expuse în studiul GfK Climatul de consum Europa provin dintr-un sondaj în rândul consumatorilor, efectuat din însărcinarea Comisiei UE în toate ţările Uniunii Europene.
Potrivit studiului GfK "Climatul de consum Europa", dat publicităţii joi, România se află la jumătatea eşalonului între cele 12 ţări europene analizate, în legătură cu aşteptările privind creşterea economică.
Germania este singura ţară care înregistrează o valoare pozitivă a indicatorului calculat de GfK.
În cele 27 de ţări membre sunt chestionate cu periodicitate lunară circa 40.000 de persoane. Acestea compun un eşantion reprezentativ pentru populaţia adultă din UE.
Indicatorii GfK aferenţi studiului Climatul de consum Europa au la bază sondaje efectuate lunar în legătură cu starea de spirit a consumatorilor.
Ele se referă pe de o parte la situaţia economică generală a fiecărei ţări în parte, iar pe de altă parte la situaţia gospodăriilor private propriu-zise.
În ultimele câteva luni, ţările UE au prezentat date economice foarte variate.
Ca urmare, cetăţenii din diferite ţări evaluează situaţia economică din ţara lor şi propria lor situaţie într-un mod foarte diferit, arată GfK.
Acestea sunt concluziile studiului GfK "Climatul de consum Europa", care oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economică şi veniturile, şi a dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Regatul Unit, Republica Cehă, România şi Spania.
Aceste 12 ţări însumează circa 80% din populaţia totală a celor 27 de state membre ale UE.
Pentru raportul complet, accesaţi site-ul oficial GfK.