Guvernul prelungeşte cu 6 luni termenul de privatizare a Poştei
Guvernul a decis miercuri prelungirea cu 180 de zile a termenului de privatizare a Poştei Române, având în vedere că niciun potenţial investitor nu a achiziţionat caietul de sarcini la privatizarea companiei.
Articol de Flori Doman, 28 Mai 2013, 18:07
Executivul a decis să extindă cu şase luni termenul de privatizare a Poştei, dar şi să iniţieze un proces de restructurare a companiei şi "reaşezare" a datoriilor în condiţiile în care până marţi, la expirarea termenului, niciun investitor nu a cumpărat caietul de sarcini.
Decizia a fost luată în şedinţa de marţi a Guvernului.
Informaţia privind extinderea termenului de privatizare la Poşta Română a fost confirmată de către ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, într-o conferinţă de presă susţinută la finalul şedinţei de guvern, acesta refuzând însă să răspundă întrebărilor legate de restructurarea companiei şi a datoriilor.
Privatizarea Poştei Române a eşuat
Privatizarea Poştei Române, la care statul deţine 75% din acţiuni, a eşuat.
Eşecul privatizării Poştei Române este cauzat în principal de pierderile foarte mari ale companiei, inclusiv de o nouă datorie fiscală, de peste 100 de milioane de lei, descoperită de ANAF - justifică directorul general al companiei, Ion Smeeianu.
"Această datorie de 107 milioane a ridicat la 242 de milioane datoria către statul român. Total datorie la 28 mai 2013 a Poştei Române este de 650 de milioane lei. Pierderile financiare sunt de 52 de milioane lei. În perioada mai 2012 - mai 2013 pe mandatul meu pierderea a fost de 66 de milioane de lei", susţine Smeeianu.
Un alt factor care i-ar descuraja pe investitori ar putea fi Contractul colectiv de muncă valabil până în 2018.
Prevederile documentului fac aproape imposibile disponibilizările în rândul celor peste 30 de mii de angajaţi, a mai declarat Ion Smeeianu.
În context, miercuri ar urma să aibă loc discuţii între sindicaliştii de la Poşta Română şi conducerea companiei.
Este al treilea proces eşuat de privatizare, după cele de la Oltchim şi CFR Marfă.