Guvernul încearcă să convingă marile magazine să ieftinească din proprie iniţiativă alimentele de bază
Ideea de la care se pleacă în discuţiile cu reprezentanţii lanţurilor de supermarketuri este ca producătorii români să nu fie afectaţi.
Articol de Radiojurnal, 24 Iunie 2023, 08:12
Guvernul vrea să convingă marile magazine să ieftinească din proprie iniţiativă alimentele de bază, fără să adopte un act normativ în acest sens.
Această ultimă variantă nu este însă exclusă, a declarat premierul Marcel Ciolacu.
El a mai spus că ideea de la care se pleacă în discuţiile cu reprezentanţii lanţurilor de supermarketuri este ca producătorii români să nu fie afectaţi.
Premierul Marcel Ciolacu spunea că nu a fost stabilită deocamdată soluţia care va fi aplicată pentru reducerea preţurilor la produsele alimentare de bază, indispensabile populaţiei, adică la pâine, lapte, brânzeturi, carne, ouă, făină, mălai, ulei, legume şi fructe proaspete, precizând că există discuţii pe această temă cu retailerii.
El a explicat că îşi doreşte realizarea unui acord, însă, dacă nu se va ajunge la o înţelegere cu aceştia, atunci vor fi folosite instrumentele guvernului, dar, indiferent de soluţia aleasă, producătorii români nu vor fi afectaţi.
"Eu îmi doresc un acord pe care să îl facem până la sfârşitul anului, la fel cum s-a făcut şi în Franţa. Mi-aş dori mai puţin să venim cu un act normativ, dar dacă se va impune acest lucru, să fiţi sigur că vom veni şi cu act normativ". Marcel Ciolacu, premierul României.
Întrebat dacă vor putea fi retrase anumite excepţii fiscale în domeniul agriculturii, IT-ului sau construcţiilor, şeful executivul a explicat că în viitor trebuie să se revină la un climat concurenţial egal şi în România, urmând să se încheie perioada excepţiilor peste excepţii, însă deocamdată nu s-a luat nicio decizie.
Marii retailerii susţin un acord voluntar pentru diminuarea inflaţiei
În plină negociere privind mecanismul de reducere a preţurilor la alimentele de bază, marii retaileri susţin un acord voluntar pentru diminuarea inflaţiei.
Aceştia amintesc faptul că în luna aprilie au respectat de bunăvoie schema de reducere a preţului la laptele românesc.
Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România sunt însă de părere că, pentru a produce efecte vizibile în buzunarul românilor, este absolut necesar ca mecanismul voluntar în cazul produselor de bază să fie aplicat nu doar comercianţilor, ci pe întregul lanţ de producţie.