Guvernul a aprobat studiul de fundamentare pentru Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov
Guvernul a adoptat studiul de fundamentare pentru primul proiect ce va fi realizat în parteneriat public-privat - Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov.
Articol de Petruţa Obrejan, 30 August 2018, 09:02
Guvernul a aprobat ieri introducere de noi medicamente pe lista de compensate şi gratuite pentru tratarea hepatitei C şi a cancerului de prostată.
De asemenea, a fost adoptat studiul de fundamentare pentru primul proiect ce va fi realizat în parteneriat public-privat - Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov.
Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov va avea o lungime de 107 kilometri şi ar urma să fie executată în următorii patru ani, afirma purtătorul de cuvânt al executivului, Nelu Barbu.
Din luna septembrie, vor începe efectiv procedurile de atribuire şi dialogul cu investitorii, astfel încât până la sfârşitul acestui an contractul să fie semnat.
Nelu Barbu a explicat că statul va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare.
El a precizat că sunt prevăzute atât bonificaţii, cât şi penalităţi.
"În situaţia devansării lucrărilor perioadei de 48 de luni, aferentă lucrărilor de proiectare şi execuţie, partenerul privat va primi din partea partenerului public o sumă de succes, echivalentă cu ponderea într-un an a perioadei de devansare, valoarea totală a primei de succes fiind de o sută de milioane de euro pe an. În situaţia întârzierii finalizării perioadei de proiectare şi execuţie, partenerul privat va plăti partenerului public o amendă corespunzătoare ponderii în an a perioadei de întârziere, amenda anuală fiind şi în acest caz de o sută de milioane de euro", a spus Nelu Barbu.
În şedinţa de guvern s-a dat undă verde şi pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare de la Aeroportul Internaţional "Henri Coandă". Este prevăzută construirea unui nou terminal de pasageri, dar şi a unor noi căi de rulare şi platforme de staţionare pentru aeronave.
Noul terminal modular de pasageri va avea o suprafaţă totală de 100.000 de metri pătraţi, două module de 1.500 de pasageri pe oră/flux, 25 de porţi de îmbarcare. Platforma de staţionare a aeronavei va avea o
Noua infrastructură aeroportuară va beneficia de cele mai noi tehnologii şi va oferi un nivel superior de servicii, atât pasagerilor, cât şi companiilor aeriene şi va costa peste 4,7 miliarde lei.