Evaziunea fiscală şi ordinea publică, pe agenda CSAT
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a discutat despre reconfigurarea sistemului de ordine publică, evaziunea fiscală şi privatizarea CFR Marfă.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 26 Septembrie 2011, 11:29
Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului au fost incluse tematici precum prezenţa României cu jandarmi şi poliţişti în Kosovo, concepţia de reconfigurare a sistemului de ordine publică prin descentralizarea serviciului poliţienesc în slujba cetăţeanului, proiectul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" S.A. şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru realizarea acesteia.
Alte subiecte abordate în şedinţa de luni a CSAT au fost despre activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute în procesul de prevenire şi combatere a fenomenului infracţional la nivelul porturilor maritime, dar şi măsurile de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale.
Şedinţa a durat aproximativ două ore şi jumătate.
Concluziile vor fi transmise printr-un comunicat de presă.
Precedenta reuniune a CSAT a avut loc în data de 27 iunie.
Potrivit Mediafax, în 25 august, Secretariatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării a recomandat Ministerului Transporturilor să discute cu Consiliul Concurenţei implicaţiile privatizării CFR Marfă, în măsura în care pot exista riscuri pentru siguranţa naţională.
Potrivit unor surse citate de Mediafax, Ministerul Transporturilor a solicitat CSAT avizul pentru proiectele de hotărâri de Guvern privind strategia de privatizare a CFR Marfă şi strategia de privatizare a Tarom. Ministerul Transporturilor a fost informat că, în privinţa privatizării Tarom, CSAT nu este abilitat să avizeze strategia de privatizare deoarece procesul nu are legătură cu apărarea şi securitatea naţională. În privinţa privatizării CFR Marfă, secretariatul CSAT a recomandat ministerului analizarea riscurilor pentru siguranţa naţională.
În legătură cu restructurarea companiilor feroviare, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a declarat recent că restructurarea companiilor feroviare va fi însoţită de un program de ajutor de stat, măsuri care vor permite redresarea acestora, operatorii de profil având datorii care echivalează cu 1,5% din PIB.
Potrivit legii, înaintarea unor proiecte de acte normative către CSAT este o situaţie de excepţie, iar primul-ministru este cel care poate solicita înscrierea pe ordinea de zi a CSAT.
Guvernul a convenit cu FMI vânzarea unui pachet de 20% din acţiunile CFR Marfă şi a unui pachet de acţiuni reprezentând 20% din capitalul social al Tarom.