Elena Udrea: Turismul a ieşit din criză
Ministrul turismului, Elena Udrea, consideră că rezultatele pozitive obţinute de turismul românesc în 2010 sunt încurajatoare şi ele dovedesc faptul că acest domeniu a depăşit momentele critice ale crizei.
Articol de Gabriel Benescu, 17 Februarie 2011, 14:22
Prezentă, joi, la reuniunea prilejuită de lansarea Planului strategic şi operaţional de marketing pentru turism pe perioada 2011-2015, ministrul Elena Udrea, a declarat că turismul " a ieşit din criză", iar perspectivele privind evoluţia turismului sunt optimiste.
Conform ultimelor raportări ale Institutului Naţional de Statistică, în 2010, contribuţia la Produsul Intern Brut a touroperatorilor, a avut creşteri trimestriale constante cuprinse între 8,2% şi 37,2%.
Şi la capitolul hoteluri şi restaurante au fost înregistrate creşteri în fiecare trimestrul al anului trecut.
"Sper ca această creştere să se consolideze şi să continue şi să putem vorbi de relansarea acestui sector'", a afirmat ministrul turismului.
Elena Udrea a mai spus că "turismul românesc a reuşit să iasă din criză" şi că cel mai important este ca, acest domeniu să contribuie mai mult la Produsul Intern Brut.
Ea şi-a exprimat speranţa ca această creştere să se consolideze, să continue, astfel încât, în perioada următoare, să se poată vorbi despre o relansare a acestui sector economic extrem de important.
Elena Udrea a mai declarat că "pentru prima dată, promovarea României se va face într-un mod profesionist iar planul de marketing ne va spune când, unde şi către cine ne vom îndrepta acţiunile de promovare".
Ea a adăugat că strategia arată că este nevoie de promovare pe internet, acolo unde se află publicul ţintă al turimului românesc.
De asemenea, planul de marketing recomandă crearea unui portal web cu date complete despre România şi crearea unei baze de date referitoare la potenţialii clienţi.