Comisia Europeană cere României să se alinieze la legislaţia europeană în cinci domenii
Comisia Europeană a emis joi 5 avize motivate pentru România, în cadrul pachetului lunar de infringement, adică de proceduri europene de sancţionare pentru statele membre.
Articol de Sorin Croitorescu, 10 Iulie 2014, 19:49
Avizele se referă la domeniile protecţiei mediului, drepturilor de autor, liberei circulaţiei a mărfurilor şi traficului aerian.
Autorităţile au la dispoziţie două luni pentru a răspunde sesizărilor Comisiei.
Comisia Europeană a cerut României detalii despre alinierea legislaţiei naţionale la cea comunitară privind deşeurile provenite din ambalaje şi vehiculele scoase din uz, informează corespondentul RRA la Bruxelles.
Termenul de transpunere în legislaţie a directivelor europene care stabilesc anumite standarde în aceste domenii a expirat de anul trecut.
Autorităţile de la Bucureşti au precizat deja în toamnă că legislaţia corespunzătoare este în curs de pregătire, dar Comisia nu a primit până acum nicio notificare.
În privinţa drepturilor de autor, Comisia a cerut României, dar şi Franţei şi Poloniei să aplice directiva europeană care prelungeşte, între altele, termenul de protecţie a acestora de care beneficiază artiştii, de la 50 la 70 de ani, măsură care ar trebui inclusă în contractele dintre interpret şi casele de discuri.
În domeniul liberei circulaţii a mărfurilor, Comisia consideră că în acest moment cadrul juridic din România creează bariere nejustificate în calea exporturilor de gaze şi cere eliminarea acestor bariere.
Producătorii autohtoni sunt obligaţi să acorde prioritate vânzărilor pe piaţa internă, iar tranzacţiile cu gaze trebuie supuse unor controale prealabile şi aprobării, potrivit comunicatului de presă al executivului comunitar.
Comisia apreciază că aceste prevederi contravin unor articole din Tratatul UE şi regulilor comune privind piaţa internă a gazelor naturale.
În sfârşit, Comisia a cerut oficial unui număr de 18 state membre, între care şi România, îmbunătăţirea blocurilor funcţionale de spaţiu aerian, adică spaţiile aeriene comune organizate în funcţie de fluxurile de trafic, şi nu de graniţe.
Ele reprezintă un pas esenţial către un sistem aviatic mai ieftin şi mai puţin poluant în Europa, precizează corespondentul RRA.