Centura oraşului Lugoj, inaugurată de premierul Emil Boc
Tronsonul centurii Lugoj face parte din Coridorul de Transport Paneuropean 4, iar construcţia a început în martie 2008.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 21 August 2010, 17:18
Şoseaua de centură a oraşului Lugoj, din judeţul Timiş, este deschisă de sâmbătă circulaţiei.
La recepţia lucrării au participat, premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
Tronsonul centurii Lugoj face parte din Coridorul de Transport Paneuropean 4, iar construcţia a început în martie 2008.
Ministrul Transporturilor s-a referit, în context, la lucrările de transport rutier, care vor fi demarate în perioada următoare.
"Avem centura Caransebeş, în 2011, o să terminăm cele două porţiuni de autostradă în zona Aradului şi de la Arad până la Timişoara, o să dăm drumul la porţiunea de autostradă de la graniţă până la Arad, deci până la actuala centură ocolitoare Arad, şi de la Timişoara până la Sibiu, practic, toate porţiunile vor fi pornite, toate porţiunile de autostradă", a declarat Radu Berceanu.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a menţionat că în curând vor fi demarate şi lucrările finanţate din fonduri europene. În cazul în care drumurile nu se înscriu în această categorie, vor fi date în concesiune, cum este cazul rutei Sibiu-Piteşti, informează Radio România Actualităţi.
Fond special pentru exproprierile de terenuri
Premierul Emil Boc a afirmat, sâmbătă, la Lugoj, că statul nu îşi mai permite să susţină financiar costurile exproprierilor de terenuri pentru construcţia de drumuri, motiv pentru care a cerut Guvernului să înfiinţeze un fond special pentru acest domeniu.
"Vom lucra la un fond pe care trebuie să îl concepem cu privire la banii necesari exproprierilor. Din banii bugetului nu vom putea susţine la nesfârşit exproprierile, care sunt extrem de costisitoare", a afirmat Boc, care a dat ca exemplu centura Lugojului, unde statul a plătit 3,4 milioane de euro pentru exproprierea terenurilor", a spus Boc.
Premierul a afirmat că din acest motiv a cerut "responsabililor" din Guvern să gândească un fond destinat exclusiv exproprierilor de terenuri pentru lucrările de infrastructură şi pentru confinanţarea proiectelor europene.
"Din punctul meu de vedere România nu va avea resursele necesare strict din buget pentru a acoperi costurile de miliarde de euro ale exproprierilor pentru autostrăzi, centuri ocolitoare şi alte lucrări de infrastructură naţională. De aceea am cerut responsabililor din Guvern să gândească un fond separat pentru infrastructură, adică un fond care să adune resursele financiare şi banii respectivi să fie folosiţi numai pentru exproprierile din infrastructură şi cofinanţarea proiectelor europene", a mai afirmat premierul.
El a dat ca exemplu vânzarea pachetului minoritar de acţiuni pe care statul îl deţine la diverse întreprinderi, banii urmând să fie folosiţi pentru exproprierile de terenuri şi pentru cofinanţarea proiectelor europene.
"De exemplu, toţi banii care vor rezulta din vânzarea acţiunilor minoritare ale statului, pe care proces l-am derulat, acei bani vor fi utilizaţi numai pentru cofinanţarea proiectelor europene şi pentru exproprierile în infrastructură", a spus Boc, citat de Mediafax.
El a adăugat că banii nu vor fi utilizaţi "aşa cum i-a utilizat Vosganian", care, în opinia premierului Emil Boc, a folosit banii rezultaţi în urma vânzării BCR pentru "consum şi cheltuieli sociale".
"Orice ban pe care îl aducem nu va fi utilizat aşa cum l-a utilizat Vosganian, în consum, pentru că miliardele de euro cu care s-a capitalizat fondul de dezvoltare în urma vânzării BCR-ului, s-au dus pentru consum şi cheltuieli sociale", a conchis Boc.