Brânzeturile, pe locul I în clasamentul exporturilor de alimente
Brânzeturile reprezintă o categorie de alimente produse în România care se bucură de mare trecere pe pieţele externe.
Articol de Claudiu Pădurean, 09 Aprilie 2015, 09:35
România exportă tot mai multe produse alimentare tradiţionale, după cum susţin experţii în domeniul comerţului.
Brânzeturile reprezintă o categorie de alimente produse în România care se bucură de mare trecere pe pieţele externe.
Specialităţi precum brânza de burduf, telemeaua de bivoliţă sau brânza de capră cu busuioc sunt apreciate în tot mai multe ţări, iar exporturile vor continua să crească în ciuda eliminării cotelor de lapte în ţările UE.
Chiar dacă fermierii din România vor trebui să înfrunte concurenţa producătorilor de lapte mai bine subvenţionaţi din Ungaria sau Polonia, procesatorii de lapte vor avea la dispoziţie mai multă materie primă ieftină.
Românii vor procesa laptele şi vor putea exporta produse cu valoare adăugată mare, spun experţii în comerţ internaţional.
Ei atrag atenţia procesatorilor să nu renunţe la parteneriatul cu fermierii locali, care reprezintă furnizori de încredere şi asta pentru că laptele românesc care ajunge proaspăt în fabricile de lactate are o calitate mai bună decât laptele congelat.
În plus, cercetările de piaţă arată că majoritatea cumpărătorilor români preferă alimentele autohtone, iar fabricile care mizează excesiv pe laptele importat riscă să piardă piaţa internă.