Autostrăzile româneşti, conectate cu cele din Ungaria
România şi Ungaria au decis, marţi, conectarea autostrăzilor din cele două state chiar dacă nici unul dintre drumuri nu ajunge deocamdată la graniţa comună şi au semnat aşa-numitul "Acord de conectare".
Articol de Emil Groza, 05 Iulie 2011, 19:27
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, şi secretarul de stat responsabil cu infrastructura din cadrul Ministerului ungar al Dezvoltării Naţionale, Pall Volner, au semnat, marţi, la Budapesta două acorduri interguvernamentale privind conexiunile dintre autostrăzile dintre cele două ţări.
Ministrul transporturilor Anca Boagiu a afirmat că conectarea autostrăzilor pe direcţia Arad-Szeged se va face în 2013, care este şi data finalizării lucrărilor.
În ceea ce priveşte a doua autostradă, ministrul Boagiu a făcut referire la activitatea unui grup de coordonare a proiectelor dintre România şi Ungaria.
"Semnarea acestor acorduri reprezintă o garanţie în plus că autostrăzile româneşti vor fi racordate la cele europene. Faptul că după doar şase luni de la întâlnirea noastră de la Bucureşti am reuşit să înlăturăm toate obstacolele birocratice care amânau conectarea autostrăzilor de la graniţele româno-maghiare arată că ambele administraţii au înţeles şi înţeleg importanţa accelerării proiectelor noastre comune în beneficiul cetăţenilor români şi maghiari", a afirmat Anca Boagiu.
Tronsonul autostrăzii M 43 din Ungaria cu o lungime de 31,6 kilometri între localităţile Szeged şi Mako a fost inaugurat în urmă cu câteva luni şi este de aşteptat ca sectorul de aproximativ 23 de kilometri până la graniţa cu România la Nădlac să fie finalizat în 2013 conform afirmaţiilor secretarului de stat ungar Pall Volner.
Pregătirile pentru construirea tronsonului autostrăzii M 4 între localităţile ungare Berettyóújfalu şi Nagykereki de la graniţa cu România sunt în desfăşurare, şoseaua urmând să ajungă la frontiera cu ţara noastră în 2016.