Anca Boagiu: Sunt mulţumită de stadiul lucrărilor la autostrada Timişoara-Arad
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, care s-a aflat, vineri, pe şantierul autostrăzii Arad - Timişoara şi al centurii de ocolire a municipiului Arad, s-a declarat mulţumită de modul în care au avansat lucrările de la ultima sa vizită.
Articol de Alina Dobrinescu, 15 Iulie 2011, 18:43
În ceea ce priveşte autostrada Arad - Timişoara, ministrul transporturilor a subliniat că lucrările au avansat foarte mult, constructorii anunţând că, săptămâna următoare, intenţionează să înceapă lucrările de asfaltare a carosabilului.
De asemenea, constructorii au susţinut că, până la finele lui 2011, acest tronson de autostradă ar putea fi dat în folosinţă.
La podul peste râul Mureş, aflat pe centura de ocolire cu regim de autostradă a municipiului Arad (Arad BYPASS), ministrul a primit asigurări din partea şefului de şantier că se va putea circula atât pe pod, cât şi pe cei 12 kilometri ai centurii de ocolire, până la finele anului.
„Peste două săptămâni (28 iulie - n.r.) se va închide arcul podului, urmând a se betona sectorul din mijloc al acestuia, după care vor mai fi necesare încă trei luni pentru a face toate finisajele necesare şi pentru a putea fi dat în exploatare. În ceea ce priveşte centura, până la sfârşitul acestui an credem că se va putea circula pe un singur fir, de la kilometrul 1 la kilometrul 4, iar între kilometrul 6 şi kilometrul 12 se va putea circula pe ambele fire”, a precizat şeful de şantier.
De asemenea, Anca Boagiu a declarat este mulţumită şi de faptul că s-a reuşit să se mişte sectorul construcţiilor din România.
„Trebuie să spun că sunt mulţumită pentru faptul că am reuşit să 'mişcăm' sectorul construcţiilor din România. Am creat noi locuri de muncă, am creat consum de materiale de construcţii în economie, ceea ce a creat practic o creştere economică. La început am folosit biciul în relaţiile cu constructorii, dar acum am intrat într-o stare de normalitate, ceea ce ne bucură”, a declarat Anca Boagiu.
În ceea ce priveşte absorbţia de fonduri europene, ministrul a menţionat că la nivelul Ministerului Transporturilor există semnate contracte ce depăşesc două miliarde de euro, iar ţinta este ca, până la sfârşitul anului, rata de absorbţie să crească până la 20%, faţă de 1,7% cât era la preluarea mandatului.
„După ce le-am aplicat constructorilor penalităţi de peste 42 de milioane de euro, schimbând regulile de contractare şi standardele de cost, inclusiv implicarea noastră, a MTI şi CNADNR, a făcut ca să vedem în sfârşit că se poate lucra şi în forţă. Poziţia fermă a administraţiei cred că i-a făcut pe toţi să înţeleagă că joaca dinainte s-a încheiat şi acum lucrăm, iar dacă constructorii lucrează şi în România ca şi în alte ţări nu avem niciun fel de problemă cu ei”, a adăugat ministrul transporturilor.