2.000 de angajaţi ISU, disponibilizaţi
La Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă vor fi disponibilizaţi peste 2000 de angajaţi după 15 septembrie, ca etapă a procesului de restructurare.
Articol de Alina Dobrinescu, 28 Iulie 2011, 11:55
Şeful Inspectoratului, Marcel Lucaciu, a precizat, miercuri, că principalele criterii pentru stabilirea numărului de pompieri necesari pentru fiecare judeţ vor fi suprafaţa acestuia, dezvoltarea economică şi aportul Consiliului Judeţean la susţinerea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.
"Trebuie să diminuăm efectivele cu 2100 de posturi. Trecem printr-o perioadă dificilă, suntem un serviciu plătit din bani publici, poate am fost prea scumpi, maşinile noastre nu sunt deloc ieftine, cea mai ieftină maşină de pompieri este la 200 de mii de euro. Dacă aduni preţul la toate maşinile şi împarţi la numărul de pompieri s-ar putea să se zică 'Da, domnule, sunteţi scumpi!", dar, pe de altă parte, sunt la fel de necesare", a declarat Marcel Lucaciu.
Lucaciu a declarat că singurul criteriu de care s-a ţinut cont, într-o lungă perioadă de timp, la stabilirea numărului de pompieri din judeţe, a fost populaţia acestora, pe când în prezent s-au luat în calcul criterii precum suprafaţa judeţului, dezvoltarea lui economică, aportul Consiliului Judeţean la susţinerea ISU.
"Astfel, am ajuns la judeţe unde în final nu va fi dat afară niciun om şi judeţe unde se vor face reduceri. Constanţa va da afară 200 de oameni, Bihorul peste o sută. Judeţele mari vor da afară mai mulţi oameni, judeţele mici mai puţini. Bucureştiul are atâtea intervenţii într-o zi cât au 15 judeţe la un loc şi trebuie să ţinem cont de acest lucru, situaţia Capitalei fiind una aparte", a spus Lucaciu.
El a spus că activitatea IGSU nu este ieftină, dar este una de importanţă majoră pentru populaţie.
"Suntem un serviciu plătit din bani publici. Poate am fost prea scumpi. Maşinile noastre nu sunt deloc ieftine, cea mai ieftină maşină de pompieri costă 200.000 de euro. Dacă adunăm preţul tuturor maşinilor şi împarţim apoi suma la numărul de pompieri, s-ar putea să se spună că suntem scumpi, dar pe de altă parte, pompierii sunt tot atât de necesari pe cât de scumpi", a spus Lucaciu.
Referitor la personalul care va fi disponibilizat, Lucaciu a declarat că acesta s-ar putea îndrepta spre serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, nefiind exclusă reangajarea după ce economia României se va redresa.
"Dacă au luat microbul de a se sacrifica pe sine pentru alţii, probabil că mulţi din cei care vor fi reduşi se vor îndrepta către serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă şi va fi un câştig pentru comunităţi. Dacă ţara se va vindeca, probabil că vor putea veni înapoi", a declarat Lucaciu.
Lucaciu a afirmat că printre priorităţile pentru 2011 se numără implementarea noului sistem de management informaţional pentru situaţii de urgenţă, ceea ce presupune achiziţia de tehnică de calcul (servere, mijloace de comunicaţii şi computere - n.r.),care va fi distruibuită în judeţe până la mijlocul lunii septembrie.
Prin acest sistem, Centrul de Comandă Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, situat la Ciolpani, va fi conectat cu centrele judeţene, iar transferul de date şi informaţii va fi automatizat, un soft de asistenţă decizională urmând să ajute în luarea unor decizii mai rapid şi în cunoştinţă de cauză.