100.000 de cereri de înscriere în clasa pregătitoare
Ministerul Educaţiei anunţă că s-au înregistrat până luni aproape aproape 100.000 de cereri de înscriere în clasa pregătitoare.
Articol de Andreea Marin, 03 Martie 2014, 18:37
Judeţele cu cel mai mic număr de solicitări sunt Vâlcea şi Mureş. La polul opus sunt Bucureştiul şi Suceava.
Prima etapă a procesului se va încheia la jumătatea lui martie.
Validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare se face în fiecare zi a săptămânii, între orele 8:00 şi 20:00 şi sâmbăta de la 08:00 şi până la 13:00, informează redactorul RRA.
În 21 şi 22 martie, vor fi afişate în şcoli, pe site-urile lor şi ale inspectoratelor şcolare, candidaţii înmatriculaţi, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi la prima etapă.
Cea de-a doua etapă se desfăşoară între 25 martie şi 4 aprilie, iar afişarea rezultatelor este anunţată pentru data de 11 aprilie.
Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până în ultima zi din august inclusiv au obligaţia să-şi înscrie copiii în clasa pregătitoare.
Excepţie fac minorii care nu au fost înscrişi deşi implinesc 7 ani până sau în 31 august.
Ei pot, la cerere, să intre în clasa I.
Este al treilea an consecutiv în care Ministerul Educaţiei păstrează această excepţie.
De cealaltă parte, cei ai căror copii împlinesc 6 ani după 1 septembrie până în ultima zi din decembrie, inclusiv, pot să-i înscrie în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea psihosomatică este corespunzătoare.
Copiii trebuie evaluaţi în acest caz şi necesită o solicitare scrisă din partea adulţilor aparţinători.
Toţi copiii ai căror părinţi solicită înscrierea în clasa pregătitoare la şcoala de circumscripţie vor fi şi înmatriculaţi aici. Pe locurile libere se înscriu ulterior şi se înmatriculează minorii din alte circumscripţii, inclusiv din alte localităţi.
Dacă numărul de cereri cu provenienţă din afara circumscripţiei şcolare este mai mare decât al locurilor libere, vor fi aplicate criterii de departajare generale - în special, de natură socio-medicală - şi specifice, elaborate de fiecare şcoală în parte.