Javad Mottaghi, secretar general al ABU
"Un post de radio trebuie să utilizeze şi alte platforme, printre care new media, platformele de socializare, telefoane şi, toate acestea, pentru a avea acces; dorim să avem acces la audienţă, trebuie să ne extindem platformele".
Articol de Alin Şerbănescu, 27 Aprilie 2016, 11:39
Reporter: Domnule Javad, a trecut mult timp de când nu v-am văzut, aproape un an, de la Bucureşti.
Javad Mottaghi: Mulţumesc foarte mult, m-am simţit foarte bine la Bucureşti în 2012; a fost foarte bine. Aceasta este continuarea conferinţei găzduite de CNR, Media 2020, organizată de Radio România şi ABU.
Reporter: Noua ediţie va începe mâine (nr. miercuri, 27 aprilie).
Javad Mottaghi: Este corect, domnul Miculescu va începe mâine această conferinţă, fiind persoana care a iniţiat această conferinţă, şi sunt încântat, pentru că s-a dovedit a fi productivă. Avem mai multe organisme de radiodifuziune, atât din Asia, cât şi din Europa, în cea de-a doua ediţie a Media 2020, iar acest lucru reflectă necesitatea dialogului între Est şi Vest, şi necesitatea schimbului de perspective între posturile de radio, deoarece, indiferent de continentul pe care ne aflăm, ne confruntăm cu anumite provocări şi împărtăşim aceste provocări şi găsim o cale de a progresa.
Reporter: Radio Asia 2016, organizat de ABU; cei care participă au o serie de întrebări cu privire la viitorul organismelor de radiodifuziune tradiţionale. Priviţi cu optimism acest viitor?
Javad Mottaghi: Sunt optimist, deoarece în regiunea noastră avem 3,5 miliarde de ascultători, la care avem acces, în multe cazuri, numai pe calea radioului. În orice caz, un post de radio trebuie să utilizeze şi alte platforme, printre care new media, platformele de socializare, telefoane şi, toate acestea, pentru a avea acces; dorim să avem acces la audienţă, trebuie să ne extindem platformele. Şi sunt optimist, având în vedere faptul că avem beneficii în urma noii tehnologii, de asemenea.
Reporter: Înţeleg că trebuie să considerăm noile modalităţi de comunicare în masă un prieten.
Javad Mottaghi: Deja este un prieten. Organizaţiile de media utilizează deja avantajele şi beneficiile noilor modalităţi de comunicare. Deja nu mai sunt new media. Sunt mijloacele de comunicare ale zilelor noastre.