Oferta editorială a Radio România pentru campania electorală a alegerilor prezidenţiale 2024
În cadrul unei întâlniri desfăşurate joi, 24 octombrie 2024, la sediul Radio România, candidaţii şi reprezentanţii candidaţilor înscrişi în competiţia electorală pentru alegerile prezidenţiale au acceptat oferta editorială a SRR.
Articol de Politica Romaneasca, 24 Octombrie 2024, 16:12
Potrivit statutului său de serviciu public, Societatea Română de Radiodifuziune va reflecta campania electorală pentru alegerile prezidenţiale conform unei oferte editoriale acceptate de Birourile Permanente reunite ale Parlamentului, care se va aplica unitar la Radio România Actualităţi, Radio România Regional (posturile Radio România Braşov FM, Radio Bucureşti FM, Radio România Cluj, Radio România Constanţa, Radio România Craiova, Radio România Iaşi, Radio România Reşiţa, Radio România Timişoara şi Radio România Târgu Mureş), Radio România Antena Satelor şi Radio România Internaţional.
Potrivit celui mai recent studiu de audienţă, SRR reuneşte zilnic pe frecvenţele posturilor sale 3,3 milioane de ascultători, având o cotă de piaţă de 23,8%.
Transparență, corectitudine și echilibru editorial
În cadrul unei întâlniri desfăşurate joi, 24 octombrie 2024, la sediul Radio România, candidaţii şi reprezentanţii candidaţilor înscrişi în competiţia electorală pentru alegerile prezidenţiale au acceptat oferta editorială a SRR.
Prezent la discuţie, Preşedintele Director-General al SRR a subliniat că, de aproape 100 de ani, Radio România pune în faţa ascultătorilor cele mai relevante momente ale istoriei, aşa cum este cel al alegerii noului preşedinte al ţării.
Răzvan Ioan Dincă a transmis un mesaj de garantare a transparenţei, corectitudinii şi echilibrului editorial, în beneficiul publicului ascultător.
Potrivit legislaţiei în vigoare, oferta editorială Radio România include programe speciale dedicate campaniei pentru scrutinul prezidenţial, care, pentru turul 1, se vor difuza în perioada 25 octombrie - 22 noiembrie 2024.
Dezbateri electorale, buletine de știri, emisiuni de promovare a competitorilor
Oferta editorială a SRR include buletine de ştiri electorale, emisiuni de dezbatere electorală, emisiuni de promovare a programelor competitorilor electorali şi rubrici privind tehnica votării.
Buletinele de ştiri electorale difuzate la Radio România Actualităţi, de luni până duminică, la orele 11:00; 17:00; 20:00, între 25 octombrie şi 22 noiembrie, vor fi postate în format text pe site-ul politicaromaneasca.ro.
Emisiunile de dezbatere electorală vor fi transmise în direct de Radio România Actualităţi, în intervalul orar 13:20 - 14:00, în zilele de 28, 29, 30, 31 octombrie şi 1, 5, 8, 12, 14, 18, 20 şi 22 noiembrie şi vor fi publicate sub formă de podcast pe site-ul romania-actualitati.ro.
De asemenea, RRA va difuza 12 ediţii de mesaje electorale, în intervalul orar 17:05-18:00, unde toţi cei 14 candidaţi vor beneficia de timpi egali de difuzare.
Studiourile teritoriale Radio România vor redifuza dezbaterile şi emisiunile de mesaje electorale realizate de RRA şi vor transmite propriile buletine de ştiri electorale şi rubrici de tehnică a votării.
Oferta SRR de reflectare a campaniei electorale presupune şi alocarea de spaţii în programele difuzate în limbile minorităţilor naţionale la studiourile Radio România Cluj, Radio România Târgu Mureş şi Radio România Timişoara.
Pentru creşterea relevanţei şi a impactului mesajelor transmise către toate categoriile de public, Radio România Antena Satelor şi Radio România Internaţional vor redifuza principalele produse editoriale electorale realizate de Radio România Actualităţi.
Flux special RADOR dedicat campaniei electorale
În timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale, agenţia de presă Rador Radio România va realiza un flux special, monitorizând cu prioritate emisiunile difuzate de Radio România Actualităţi. Acest flux va fi transmis abonaţilor Rador.
Conform prevederilor legale, accesul la programele Radio România este egal şi gratuit pentru toţi candidaţii la poziţia de preşedinte al României.
Pentru a contribui la corecta şi completa informare a publicului său, Societatea Română de Radiodifuziune îşi reafirmă angajamentul de a prezenta echidistant programele electorale ale celor 14 competitori la funcţia supremă în stat.
RADOR RADIO ROMÂNIA (24 octombrie)