Sulfina Barbu: Timbrul de mediu, discriminatoriu

Democrat-liberalii susţin că timbrul de mediu este discriminatoriu şi încurajează înmulţirea maşinilor care poluează.

Adăugat: 15 Martie 2013
Ultima actualizare:15 Martie 2013

Politica Romaneasca
trimite pe mail

Fostul ministru al Mediului, Sulfina Barbu a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că în noua formulă, cele mai poluante maşini au taxa cea mai mică, în timp ce, pentru maşini euro 3 şi 4, care sunt mai puţin poluante, proprietarii acestora plătesc mai mult.

"Astăzi a intrat in vigoare noul timbru de mediu impus de Guvernul Ponta. PDL consideră că taxarea impusă de Guvernul Ponta este abuzivă, discriminatorie şi extrem de periculoasă pentru siguranţa traficului din România. USL readuce parcul auto din România la stadiul de cimitir. Această taxă denotă disperarea Guvernului USL de a face rost de bani la buget pe spatele unei clase de mijloc care vrea să trăiască mai bine prin propriile forţe", a spus vicepreşedintele PDL.

Sulfina Barbu a mai adus drept argument împotriva timbrului de mediu faptul că acesta nu ţine cont de dotările antipoluante ale maşinilor, în speţă de filtrele de particule.

"Guvernul USL invocă principiul 'poluatorul plăteşte' pentru a justifica această taxă. Este o minciună menită să sune bine. Iată de ce: cele mai poluante maşini - non euro, Euro 1 şi Euro 2 - sunt taxate cel mai puţin. De exemplu, maşinile non-euro plătesc pentru doar 10% din emisiile de dioxid de carbon, Euro 1 - doar 20% iar Euro 2 - 40%. Deci, maşinile cele mai poluante beneficiază şi de cele mai mari reduceri la plata timbrului de mediu", a susţinut Sulfina Barbu.

Deputatul PDL a anunţat că Guvernul va avea probleme în instanţă pentru că cei care vor conesta această taxă au toate şansele de câştig.

Sulfina Barbu a avertizat că democrat-liberalii  vor apela la toate mijloacele pentru a modifica această taxă.

Cine plăteşte timbrul de mediu

Conform documentului, în viitoarea formulă de calcul, noul timbru de mediu menţine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 şi măreşte cotele pentru tehnologiile Euro 4 şi Euro 3.

Pentru maşinile cu motorizări non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, valoarea timbrului de mediu va scădea faţă de nivelul cuantumului actual.

►Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro 5, Euro 4 şi Euro 3 formula de calcul se bazează sută la sută pe emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă prevăzută prin Legea 9/2012, ce ia în calcul capacitatea cilindrică.

Cine nu plăteşte timbrul de mediu

Timbrul de mediu nu va fi plătit de toţi şoferii de maşini care nu sunt hibride sau electrice.

► Vor fi exceptaţi şi cei care au autovehicule cum ar fi tiruri, autocare sau microbuze. Pentru acestea va rămâne în continuare în vigoare actuala taxă auto.

►Pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, nu se poate aplica o scutire de plată pentru că ar fi vorba despre discriminare. Guvernul a decis recalcularea cotelor pentru maşinile vechi, în funcţie de perioada de viaţă, astfel încât suma de plată să scadă.

►Pentru maşinile care nu mai sunt înregistrate în România şi au fost înmatriculate în alte ţări, se va restitui o parte din taxa platită.

Timbrul de mediu se va plăti o singură dată şi se va calcula în funcţie de emisia de dioxid de carbon care nu va conta doar în proporţie de 30% aşa cum se considera la calcul realizat pentru taxa auto, ci integral.

Valoarea timbrului se va achita la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere.

Persoanele care au dat statul român în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal şi cărora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi cei care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei vor plăti noul timbru la prima vânzare a maşinii.

Pentru maşinile revândute în afara României, statul va returna o taxă reziduală, calculată în funcţie de perioada de utilizare.



Autor:
Bogdan Isopescu
Editor:
Simona Mihăescu
Adăugat:
15 Martie 2013


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza