Radio România Actualităţi, lider de audienţă la nivel naţional
Radio România Actualităţi, principalul post al Radioului Public, este pe primul loc la audienţă, la nivel naţional. Radioul Public se situează pe locul întâi la audienţă, atât în rural, cât şi în urban.
Articol de Radio România, 21 Ianuarie 2013, 10:46
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI este lider de audienţă la nivel naţional, cu o cotă de piaţă de 13,4% şi peste două milioane de ascultători zilnic, reiese din datele de profil pentru perioada septembrie-decembrie, publicate, luni, de Asociaţia pentru Radio Audienţă.
Radioul Public în ansamblu, prin posturile Radio România Actualităţi, Cultural, Muzical, Antena Satelor şi Studiourile Regionale a fost preferat de peste cinci milioane de ascultători, fapt care îl plasează pe locul întâi, atât în mediul rural, cât şi în cel urban.
La nivel naţional, RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI este urmat, în privinţa cotei de piaţă, de Kiss FM.
La nivel urban, postul nostru de radio este urmat, tot în privinţa cotei de piaţă, din nou, de Kiss FM.
Pe Bucureşti, RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI se clasează pe locul al doilea, în privinţa cotei de piaţă, după Radio ZU.
Creşteri importante de audienţă au înregistrat Radio România Antena Satelor, Radio România Cultural în Bucureşti şi posturile regionale de la Timişoara, Reşiţa şi Cluj.
Studiul de Audienţă Radio - valul de toamnă 2012 - a fost efectuat în perioada 3 septembrie - 16 decembrie de către IMAS - Marketing şi Sondaje şi GFK România pe un eşantion de 9.456 de persoane dintre care 7.400 în mediul urban şi 2.056 în mediul rural.
Studiul a cuprins 1.179 de localităţi, dintre care 305 în mediul urban şi 874 în mediul rural.
Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă, metodă la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion&Marketing Research).