PDL cere demisia ministrului Fenechiu

PDL susţine că ministrul Transporturilor este responsabil pentru eşecul privatizării CFR Marfă, fapt care pune în pericol acordul cu FMI.

Adăugat: 17 Mai 2013
Ultima actualizare:17 Mai 2013

Politica Romaneasca
Foto: Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor
trimite pe mail

PDL cere demisia ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, pe care îl fac responsabil pentru eşecul privatizării CFR Marfă.

Mai mult, fostul ministru al Trasporturilor Alexandru Nazare, afirmă că acest eşec al guvernării USL pune în pericol prelungirea acordului cu FMI.

El afirmă că reprezentanţii Fondului au solicitat găsirea unei soluţii pentru CFR Marfă până pe 20 iunie, însă Guvernul Ponta a fost cel care a ales privatizarea.

Democrat liberalii cer Guvernului o privatizare  transparentă şi schimbarea caietului de sarcini, astfel încât ofertanţii să aibă o cifră de afaceri de minimum  100 de milioane de euro, să activeze în  domeniul transportului de marfă şi să aibă licenţă în România.

În plus, PDL solicită Executivului să obţină de la Comisia Europeană o confirmare scrisă că datoriile CFR Marfă pot fi şterse.

CFR Marfă, tentativă eşuată de privatizare

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus oferte pentru CFR Marfă nu s-a precalificat în etapa următoare.

La precalificarea de privatizare a CFR Marfă au prezentat documentaţia de participare, compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificării şi analizării documentelor de participare, precum şi pentru întocmirii listei investitorilor precalificaţi să participe, în continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfă ("lista scurtă").

În anunţul de privatizare al CFR Marfă, Ministerul Transporturilor stabileşte un preţ de plecare de aproape 800 de milioane de lei şi criterii stricte pentru participanţi, care trebuie să-şi demonstreze capacitatea de a gestiona şi dezvolta una dintre cele mai improtante companii de stat, dar şi cu unele dintre cele mai mari probleme legate de ineficienţă şi datorii.

Termenul final pentru desemnarea ofertantului câştigător era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar Internaţional.



Autor:
Bogdan Isopescu
Editor:
Simona Mihăescu
Adăugat:
17 Mai 2013


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza