Javad Mottaghi, secretar general al Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific

"Am decis, împreună cu preşedintele SRR, să organizăm un eveniment RADIO ROMÂNIA, la care să putem să aducem posturi din cadrul unor organizaţii radio din Asia la Bucureşti, în 2015".

Succes al Orchestrei Naţionale Radio pe scena Filarmonicii din Kuala Lumpur, invitată la World Summit on Media for Children, summit mondial dedicat mediei pentru copii din capitala Malaeziei, un pas important în contextul extinderii parteneriatelor strategice ale RADIO ROMÂNIA şi în afara Uniunii Europene de Radio, cu rolul de a sublinia misiunea postului public, aceea de a educa prin cultură.

Subiectul vine în discuţie,  după ce peste o mie de participanţi au aplaudat prestaţia Orchestrei Naţionale Radio la summit.

Un interviul realizat de Adina Dragomir cu secretarul general al Uniunii Audiovizualului Asia-Pacific, Javad Mottaghi.

Javad Mottaghi: A fost minunat să avem un concert românesc aici, în Malaezia. Impresia participanţilor la World Summit on Media for Children a fost foarte plăcută. Am fost foarte impresionat de calitatea interpretării, a muzicienilor şi a entuziasmului lor de a aduce cultura în această parte a lumii şi de a o prezenta comunităţii internaţionale. Mi-au plăcut interpretările extraordinare şi sunt sigur că acesta a fost momentul de vârf al summitului. 

Adina Dragomir: Vorbind despre summit, care este importanţa acestuia în secolul XXI? 

Javad Mottaghi: Vorbim despre tinerele generaţii, copiii noştri sunt cei care construiesc lumea de mâine. Deci media are un rol de jucat în educarea şi formarea lor, iar summitul vorbeşte despre calitatea programelor pentru copii şi provocările cu care noi şi copiii noştri ne confruntăm în fiecare regiune: sărăcia, sănătatea sau lipsa de educaţie. Există 250 de milioane de copii în lume care nu pot să citească sau să scrie o propoziţie. Deci acestea sunt probleme cu care s-ar putea confunta copiii din orice ţară din Africa, Asia sau Europa, şi de aceea media are un rol de jucat, pentru a aduce oamenii împreună, pentru a schimba experienţe şi pentru a vedea cum le putem aborda. Cel mai important lucru pentru copii este să înţeleagă că lumea este o diversitate şi avem culturi, economii, politici, populaţii, limbi diferite, iar copiii ar trebui să ştie şi să crească cu o înţelegere mai bună a vecinilor lor şi a comunităţii internaţionale, pentru a face lumea un loc diferit pentru ei înşişi şi pentru generaţiile viitoare. Deci summitul reprezintă o oportunitate unică pentru producători, directori, pentru cei care iau decizii să vorbească despre probleme care au legătură cu copiii. 

Adina Dragomir: Publicul român are parte de acest gen de programe radio pentru copii şi părinţi. Ce credeţi despre acest lucru? 

Javad Mottaghi: Radiourile publice au un mandat specific, pentru că programele şi conţinuturile lor sunt orientate către public şi nu spre marketing, sau orientate spre afaceri. Deci radiourile publice ar trebui să analizeze necesităţile publicului, ale societăţii şi din nou, când spun public, mă refer la toate grupurile societăţii, cele care mă plac sau cele care nu mă plac, iar din cauza faptului că ratingul este important pentru reţelele comerciale, încrederea publică este cu adevărat importantă pentru radiourile publice şi pentru ca un post de radio public să câştige încrederea, noi trebuie să asigurăm că oamenii sunt cei care recomandă ce fel de conţinut vor ei. Eu spun întotdeauna că radioul public înseamnă un radio făcut de oameni, produs de oameni, controlat de oameni şi da, sarcina de a ajuta oamenii în educaţie, în sănătate şi în alte domenii de care au nevoie este a radioului public. Aceasta nu înseamnă că reţelele comerciale nu au o astfel de misiune. Dacă ele vor să atragă şi să câştige încrederea publică, ele trebuie, de asemenea, să joace un rol în satisfacerea aşteptărilor publice. 

Adina Dragomir: Care este opinia dumneavoastră despre prezenţa RADIO ROMÂNIA aici, la acest summit? 

Javad Mottaghi: Prezenţa preşedintelui SRR, Ovidiu Miculescu, în Kuala Lumpur a fost foarte importantă. El a adus savoarea României şi a muzicii româneşti. Muzica este o limbă internaţională, pe care preşedintele SRR a adus-o nu numai pentru Malaezia, ci prin Malaezia către regiunea Asia-Pacific şi chiar mai departe, pentru o audienţă globală. Şi datorită acestor reprezentaţii ale RADIO ROMÂNIA, de fapt, preşedintele SRR a avut un rol foarte special de jucat. Ovidiu Miculescu a fost persoana, pe care fiecare a vrut să o întâlnească şi să se dezvolte un parteneriat cu RADIO ROMÂNIA şi cu alte posturi de radio. În urmă cu două zile, dacă aţi fi întrebat audienţa formată din reprezentanţi din 61 de ţări ce credea despre România, răspunsul ar fi fost complet diferit faţă de cel de acum, pentru că acum ei ştiu. Pentru că Ovidiu Miculescu a fost aici împreună cu echipa sa, România a fost un partener foarte activ în timpul summitului, iar noi am decis, împreună cu preşedintele SRR, să organizăm un eveniment RADIO ROMÂNIA, la care să putem să aducem posturi din cadrul unor organizaţii radio din Asia la Bucureşti, în 2015, pentru un eveniment specific, care ar putea întruni necesităţile producătorilor radio din ambele continente, pentru că, într-un fel, RADIO ROMÂNIA încearcă să acopere golul dintre Asia şi Europa şi acesta este un rol foarte important.

Interviul a fost difuzat la emisiunea "Apel matinal", de la Radio România Actualităţi.

Interviul integral pe site-ul www.romania-actualităţi.ro


www.PoliticaRomaneasca.ro
Adaugat: 11 Septembrie 2014
Vizualizari: 0
TiparesteTipareste