Metode inedite de campanie electorală în Sibiu

În Sibiu, principalii candidaţi la alegerile locale au încercat să îşi transmită mesajele către electorat într-un mod cât mai inedit, de la panouri ataşate bicicletelor, autocare inscripţionate, la "asfaltarea" unei străzi plină de gropi cu hârtie.

Adăugat: 25 Mai 2012
Ultima actualizare:25 Mai 2012

Politica Romaneasca
trimite pe mail

Principalii candidaţi din Sibiu au recurs la metode inedite pentru a face campanie pentru alegerile din 10 iunie.

Forumul Democrat al Germanilor din România a ales să îşi facă reclamă, în zonele din judeţul Sibiu, cu ajutorul a cinci biciclete, la care sunt ataşate imaginile lui Klaus Iohannis, candidatul la Primăria Sibiu, şi Martin Bottesch, candidatul la şefia Consiliului Judeţean, încadrate de o ramă verde.

Actualul primar al Sibiului, Klaus Iohannis, a declarat că i s-a părut interesantă şi inedită această idee şi, totodată, că "are un mesaj ecologic, mai ales rama verde".
    
"Cinci biciclete se plimbă prin Sibiu şi prin satele judeţului. Mi s-a părut o idee interesantă, inedită şi adecvată. (...) Ideea cu bicicletele i-a venit domnului Bottesch şi mi s-a părut foarte bună. Categoric are un mesaj ecologic, mai ales rama verde subliniază mesajul verde", a spus Iohannis.
    
De asemenea, primarul Sibiului şi candidatul pentru un nou mandat, a mai menţionat că s-au gândit să meargă ei înşişi pe biciclete, dar au renunţat la idee.
    
"Ni s-a părut puţin nepotrivit să mergem chiar noi să ne prezentăm imaginile", a adăugat el, conform Mediafax.
    
La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Martin Bottesch, a spus că unul din proiectele FDGR este dezvoltarea reţelei de piste pentru biciclete din judeţ.
    
"Ni s-a părut o modalitate originală şi, totodată, care atrage atenţia asupra mersului pe bicicletă. Forumul German doreşte, printre altele, să dezvolte reţeaua de drumuri pentru biciclete, iar acest mod de publicitate se potriveşte bine cu intenţia noastră", a subliniat Bottesch.
    
Klaus Iohannis candidează pentru al patrulea mandat de primar al Sibiului, pe când Martin Bottesch îşi doreşte un al treilea mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean.

PDL Sibiu are un autocar inscripţionat cu poza candidatului la CJ
    

Candidatul PDL pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Sibiu, deputatul Cornel Ştirbeţ, are ca maşină de campanie un autocar inscripţionat cu fotografia sa şi sloganul "Proiectul meu cu votul tău - Regiunea Sibiu".
    
Cornel Ştirbeţ are drept principal proiect, în cazul în care va câştiga alegerile locale din 10 iunie, reorganizarea administrativ-teritorială a ţării în 14 regiuni, în cadrul cărora Sibiul ar urma să fie centrul unei regiuni care cuprinde judeţele Mureş şi Alba.

Candidatul PDL pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Sibiu are un imn de campanie, o melodie populară cu refrenul "România, România-i ţara mea şi oriunde aş merge mă mândresc cu ea, eşti oltean sau bănăţean, ardelean sau moldovean intră-n horă, nu mai sta, să cânte muzica, şi la bine şi la rău ăsta e poporul meu".
    
Autocarul de campanie al lui Cornel Ştirbeţ, care a trecut prin Sibiu difuzând imnul acestuia, nu a rămas neobservat, iar primarul Klaus Iohannis a fost întrebat de jurnalişti dacă PDL are autorizaţie pentru reclamă electorală audio.
    
"Cei care mi-au cântat la poartă? A trecut ceva, o hărmălaie, probabil asta a fost. Sunt ilegale, prin hotărâre de Consiliu Local orice reclamă audio în municipiul Sibiu este interzisă, punct. Nu sunt prevăzute excepţii", a spus Iohannis.
    
Primarul Sibiului a adăugat că Poliţia Locală îi va amenda pe cei care îşi fac publicitate astfel, în cazul în care îi prinde.
    
Întrebat ce se întâmplă dacă autocarul şi bicicletele FDGR se întâlnesc pe traseu, Iohannis a răspuns: "cel mai deştept cedează".
    
În replică, candidatul PDL la preşedinţia Consiliului Judeţean a spus că trebuia să găsească o "formulă" care să concureze cu panourile electorale ale FDGR.
    
"E un imn frumos, o melodie plăcută. Nu am ştiut că domnul Iohannis interzice orice reclamă audio. Nu înţeleg, când se fac tot felul de artificii, din trei în trei zile, şi pe centru şi peste tot, şi nu e campanie electorală, cine dă autorizaţie? Noi ne plimbăm cu un autobuz de campanie, noi nu avem 250 sau 300 de afişe, de panouri mari aşa cum are domnul Iohannis, şi domnul Bottesch. Şi acolo a intervenit, nici măcar nu i-a lăsat pe proprietari să închirieze, le-a ocupat pe toate. A zis că trebuie să vadă lumea că există. Opt ani, 12 ani nu aflat lumea că există, acum s-a cocoţat pe panouri ca să demonstreze că există. Noi trebuie sa găsim o formulă să le concurăm, singura formula este să ne mişcăm, să găsim un autobuz, o maşină, ne descurcăm cum putem", a declarat Cornel Ştirbeţ.

USL,
"asfaltare cu hârtie"

Pe de altă parte, USL Sibiu, pe lângă metodele tradiţionale de publicitate electorală, apelează la întâlnirile directe cu electoratul, în acest sens fiind instalate 11 corturi în cartierele municipiului reşedinţă de judeţ, unde candidaţii discută cu cetăţenii şi împart materiale tipărite.
    
În plus, Dragoş Floarea, candidatul la Primăria Sibiu, a început o campanie de tip door-to-door în oraş.
    
Candidatul la preşedinţia Consiliului Judeţean, deputatul Ioan Cindrea, organizează, în fiecare zi, întâlniri cu alegătorii din judeţ, după un calendar prestabilit, pentru prezentarea ofertei sale electorale.
    
Potrivit responsabilului de campanie,  Adrian Besoiu, săptămâna viitoare, USL va organiza o amplă acţiune de salubrizare, dezinsecţie şi deratizare a spaţiului verde din Sibiu, la care vor participa toţi candidaţii la alegerile locale.
    
La Mediaş, în schimb, tinerii din USL au organizat o acţiune inedită, "asfaltând" o stradă plină de gropi cu hârtie.
    
"Străzile din Mediaş sunt praf şi pulbere, ne rupem maşinile şi picioarele când circulăm. Toate proiectele primarului Neamţu (Teodor Neamţu, care candidează pentru un nou mandat la Primăria Mediaş din partea PDL - n.r.) legate de asfaltare au fost doar pe hârtie. În rest, nimic. Oraşul a ajuns de necirculat şi de nerecunoscut. I-am arătat primarului că din hârtie şi pix o stradă se face în câteva minute. Nu-ţi trebuie un mandat pentru aşa ceva. Aceasta este valoarea proiectelor promise medieşenilor de Teodor Neamţu. Nu fac mai mult decât hârtia cu care noi am acoperit strada Alexandru cel Bun", a declarat Anca Mantea, candidat USL la Consiliul Local Mediaş, despre acţiunea tinerilor USL. 



Autor:
Flori Doman
Editor:
Flori Doman
Adăugat:
25 Mai 2012


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza