Guvernul reduce cheltuielile și înăsprește disciplina financiară

Ordonanța de urgență aprobată de Executiv reduce cu 30 la sută cheltuielile de personal, protocol și deplasări.

Adăugat: 6 Iunie 2012
Ultima actualizare:7 Iunie 2012

Politica Romaneasca
trimite pe mail

Premierul Victor Ponta a declarat, la finalul ședinței de Guvern,  că ordonanţa de urgenţă aprobată miercuri cuprinde măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărirea disciplinei financiare.

”Din punct de vedere politic, pot să vă spun că este vorba de acele cheltuieli, pe care le-am criticat, cât timp ne aflam în opoziţie, şi pe care nu ne dorim să le continuăm, odată ce am preluat noi scaunele de guvernare. Sunt multe zone, de unde putem face reduceri, multe zone în care putem să arătăm că banul public poate fi cheltuit mult mai corect, mult mai transparent şi mult mai eficient şi, în acest sens, această ordonanţă de urgenţă atacă anumite zone tradiţionale, de cheltuire netrasparentă şi ineficeintă, a banului public”, a mai arătat prim ministrul.


Șeful Executivului a precizat că există, din păcate, foarte multe restanţe.

”Sunt lucruri care nu s-au făcut de un an, de doi ani de zile. Iată, noi, tocmai pentru că vrem să dovedim că suntem mult mai serioşi decât guvernele anterioare, mergem în acest ritm accelerat, de legiferare. Toate ordonanţele, repet, au legătură cu obligaţiile pe care ni le-am asumat, fie că este vorba de obligaţii de natură economică în faţa Comisiei Europene şi FMI, fie că este vorba de o ordonanţă de urgenţă, adoptată la propunerea Ministerului Justiţiei şi care are legătură cu obligaţiile pe care ni le asumasem în baza Mecanismului de Cooperare şi Verificare. Mergem în ritm accelerat şi încercăm să recuperăm, într-o lună, întârzieri de ani de zile”, a afirmat Victor Ponta.

Fără servicii de consultanță și asistență juridică

Ordonanţa de urgenţă interzice, totodată, instituţiilor publice, regiilor autonome şi companiilor naţionale să mai contracteze servicii de consultanţă şi asistenţă juridică, dacă dispun deja de personal propriu de specialitate.

Potrivit ministrului finanțelor, Curtea de Conturi a constatat că 408 entități publice au cheltuit, în perioada 2008-2010, 135 de milioane de euro doar pentru astfel de servicii.

Se reduc și cheltuielile cu deplasările în străinătate.

În consecinţă, miniştrii, secretarii de stat, primarii şi înalţii funcţionari publici vor putea fi însoţiţi în deplasările în străinătate de cel mult două persoane.

O altă prevedere afectează companiile naţionale şi regiile autonome care au înregistrat pierderi în anul precedent.

Acestea nu vor mai achiziţiona tipărituri sau alte bunuri pentru zile festive şi onomastice, cu excepţia acţiunilor de reprezentare şi protocol aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile.

Se interzic, de asemenea, contractarea și elaborarea unor studii de fezabilitate pentru obiectivele care nu au asigurată anterior finanțarea și  nu există astfel siguranța realizării lor.



Autor:
Angela Bârgoan
Editor:
Angela Bârgoan
Adăugat:
6 Iunie 2012
Ultima actualizare:
7 Iunie 2012


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza