Efectele iernii:Restricţii de trafic şi drumuri închise

Pe durata zilei de luni, au fost semnalate restricţii de trafic, drumuri temporar închise, iar toate tirurile au fost trase pe dreapta, din cauza căderilor de zăpadă şi a viscolului.

Adăugat: 29 Decembrie 2014
Ultima actualizare:29 Decembrie 2014

Politica Romaneasca
trimite pe mail

UPDATE ora 16.00. Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, din cauza ninsorii abundente şi a viscolului, sunt închise mai multe drumuri naţionale din ţară.

De asemenea, pe aeroporturi avioanele au întârziere, iar câteva curse au fost anulate.

27 de tronsoane de drumuri naţionale sunt închise la această oră.

Din cauza ninsorii abundente şi a viscolului sunt închise toate tronsoanele pe drumuri naţionale din judeţele Brăila şi Vrancea.

Circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone este restricţionată pe DN 22 Isaccea-Tulcea-Babadag-intersecţia cu DN 22 D, DN1D Albeşti-Paleologu-Urziceni, DN 1 B Albeşti-Paleologu, limită cu judeţul Buzău, DN 5 B Giurgiu-Ghimpaţi şi pe DN2 în judeţele Ilfov şi Ialomiţa.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu traficul aerian se desfăşoară în condiţii de iarnă cu ninsoare abundentă, vânt puternic şi rafale care transportă zăpada la sol.

Unele zboruri pot înregistra întârzieri care în general sunt cuprinse între 30 şi 120 de minute determinate de necesitatea degivrării aeronavelor şi operaţiunilor de dezăpezire.

Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile a fost anuluată cursa Bucureşti-Roma-Bucureşti şi Bucureşti-Londra-Bucureşti, dar şi Bucureşti-Timişoara-Bucureşti.

UPDATE ora 15.00 În judeţul Buzău sunt închise toate drumurile naţionale cu exceptia DN10 (Buzău-Braşov) şi toate drumurile judeţene, fără excepţie.

Ninge slab în judeţul Buzău, însă vantul bate în rafale cu viteze de peste 70 de kilometri pe oră, fapt care duce la avarii în sistemul de alimentare cu energie electrică, în primul rând.

Astfel, în zona Smeeni-Brădeanu sunt peste 3.800 de familii afectate de lipsa curentului electric în gospodării, încă din timpul nopţii. Instituţia Prefectului Judeţului Buzău a decis ca oraşele Buzău şi Râmnicu Sărat să fie închise începand cu ora 9:00, pentru a se evita blocajele în trafic în afara oraşelor.

De asemenea, la solicitarea prefectului judeţului Buzău, o autospecială 6x6 din dotarea Diviziei 2 Infanterie Getica din Buzău va intra pe DN2E85 pentru scoaterea din zapadă a persoanelor surprinse în două maşini între Buzău şi Râmnicu Sărat - transmite corespondentul RRA Cristina Moise

UPDATE ora 13.00. În ţară se circulă în condiţii de iarnă. Autostrada Soarelui, între Bucureşti şi Feteşti, precum şi alte 22 de tronsoane de drumuri naţionale sunt blocate.

Potrivit redactorului RRA, DN 2, Bucureşti-Buzău-Bacău, principalul drum care asigură legătura Capitalei cu Moldova, este închis între Urziceni şi Adjud, pentru toate categoriile de autovehciule, iar traficul greu încă este restricţionat la ieşirea din Afumaţi în judeţul Ilfov.

Nu se poate merge spre Buzău nici prin Ploieşti, DN1B fiind închis între Mizil şi intersecţia cu DN2, iar de la Buzău la Braşov este înzăpezit DN10.

Nu se poate trece din judeţul Vrancea în Galaţi pe la Tişiţa, fiind închis şi DN24, Tecuci-Tişiţa. Singura soluţie pentru a ajunge de la Bucureşti la Constanţa este prin Fundulea, Lehliu şi Drajna, pe vechiul drum spre litoral, dar în convoi rutier şi cu însoţirea echipajelor de poliţie, Autostrada Soarelui fiind închisă până la Feteşti.

La ora 12.00. s-au ridicat interdicţiile de tonaj de pe DN13A, Odorheiu Secuiesc-Miercurea Ciuc şi de pe DN4, Bucureşti-Olteniţa.

Ora 7.00. De aseara, ninge viscolit în cea mai mare parte a ţării, iar în Moldova stratul de zăpadă depăşeşte 20 de centimetri.

Din cauza viscolului, au apărut şi troienele, iar poliţia rutieră a închis temporar patru tronsoane de drumuri naţionale: DN 2N, DN 23B, DN2B şi DN 24 D.

Compania de drumuri a anunţat o restricţie de trafic greu pe DN 2, E 85 Bucureşti - Urziceni, Buzău; DN 2 este principala arteră care asigură legătura Capitalei cu Moldova.

Restricţia este valabilă până la ora 9:00 şi se aplică pentru autovehicule mai grele de 7,5 tone.

În aproape o jumătate de oră, cât am făcut pe centura Bucureşti Sud, între Autostrada Soarelui şi Afumaţi, nu am văzut niciun utilaj de la deszăpezire, deşi ar fi urgentă nevoie, pentru că s-au format acele făgaşe de zăpadă. În plus, pe centură avem şi zone cu restricţii pentru lucrări de modernizare, gropi şi denivelări foarte slab semnalizate, mai ales în această perioada cu vizibilitate redusă din cauza viscolului, relatează redactorul RRA.

În plus, mă aşteptam aici, la intrarea de pe centura Bucureşti, în Afumaţi, pe DN 2, să întâlnesc totuşi un echipaj, un filtru de poliţie rutieră care să-i anunţe pe transportatori că nu au voie să circule încă o oră pe DN2 între Bucureşti, Urziceni şi Buzău, dar nu am văzut acest filtru şi, din acest motiv, nu toate tirurile sunt staţionate pe dreapta carosabilului, iar pe DN 2, aşa cum ştim, banda suplimentară, acostamentul lărgit nu prea permite staţionarea tirurilor pe marginea carosabilului şi astfel ar fi bine ca şoferii de tiruri să rămână în parcări sau în benzinării, poate chiar şi după ora 9:00, pentru că condiţiile de circulaţie sunt dificile pe DN2, viscol cu vizibilitate de cel mult 100 de metri.

Nu stratul de zăpadă este principala problemă. Avem un strat de zăpadă de 2, 3, poate chiar 4 centimetri, mai mic însă în zonele deschise, acolo unde vântul bate cu putere.

Restricţii de tonaj şi pe DN4 Bucureşti - Olteniţa şi pe DN 1D Albeşti - Paleologu, ambele valabile tot până la ora 9:00, iar pentru a ajunge la Olteniţa, şoferii profesionişti pot circula pe DN 5 de la Bucureştie până la Daia, se face apoi stânga pe DN 41 Daia - Olteniţa, deocamdată fără restricţii.

Este închis de puţin timp, pentru toate categoriile de tonaj, DN2 B Buzău - Brăila.

La final, pe lângă recomandarea obligatorie de a circula cu anvelope de iarnă sau cu lanţuri pe puntea de tracţiune pentru autovehiculele mai grele, este foarte important să mergem puţin subturat pentru ca, în caz de nevoie, să facem frână de motor rapid şi eficient, recomandă redactorul RRA.



Autor:
Alexandru Lancuzov
Editor:
Simona Mihăescu
Reporter:
Ramona Alexandrescu
Adăugat:
29 Decembrie 2014


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza