Dan Condrea s-a sinucis. Dosarul a fost clasat

Procurorii Parchetului General au stabilit că patronul Hexi Pharma, Dan Condrea, s-a sinucis şi au dispus clasarea dosarului privind decesul acestuia.

Adăugat: 20 Iulie 2016
Ultima actualizare:20 Iulie 2016

Politica Romaneasca
trimite pe mail

Patronul firmei Hexi Pharma, Dan Condrea, s-a sinucis, potrivit procurorilor de la Parchetul General, motiv pentru care dosarul privind moartea acestuia a fost clasat.

Anunţul a fost făcut în această dimineaţă de consilierul personal al procurorului general al României, Cornelia Adriana Şandru.

"Date fiind concluziile raportului de expertiză criminalistică şi ale raportului de expertiză tehnică, coroborate cu celelalte probe administrate în cauză, rezultă că autoturismul, fără a avea defecţiuni la sistemul de frânare ori direcţie, având o viteză de peste 100 de km/oră şi fără a i se acţiona sistemul de frânare a intrat în coliziune cu obstacolul ca urmare a acţiunii conducătorului auto, care a schimbat direcţia de deplasare rectilinie înspre marginea carosabilului, deşi o atare manevră era evident că determină o stare de pericol grav şi iminent, decesul reprezentând consecinţa unui act suicidar", a afirmat Şandru.

Amintim că patronul firmei HexiPharma, Dan Condrea, a murit pe 22 mai în urma unui accident rutier.

El a murit la scurt timp după izbucnirea scandalului legat de dezinfectanţii diluaţi din spitale, în care este implicată compania respectivă.

Redăm în continuare declaraţia integrală a consilierului personal al procurorului general al României, Cornelia Adriana Şandru:

"Procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă ÎCCJ au finalizat cercetările în dosarul privind evenimentul rutier petrecut la data de 22 mai 2016, dispunând clasarea cauzei cu privire la infracţiunea de ucidere din culpă, întrucât decesul conducătorului auto Condrea Dan Alexandru nu a fost consecinţa unei fapte prevăzute de legea penală. Din probele administrate în cauză a rezultat următoarea situaţie de fapt.

La data de 22 mai 2016, ora 18:47, ca urmare a apelului telefonic primit la sistemul naţional unic de urgenţă 112, organele de poliţie, Ambulanţa şi Inspectoratul pentru Situaţii de urgenţă au fost sesizate cu privire la faptul că pe drumul ce leagă localităţile Buftea şi Tamaşi din judeţul Ilfov a avut loc un accident rutier soldat cu decesul unei persoane.

Cu prilejul efectuării cercetării la faţa locului, s-a constatat că accidentul rutier a avut loc pe DJ 101 la km 2 plus 500 pe drum în aliniament. Autoturismul marca Opel Astra a fost găsit răsturnat pe partea dreaptă în afara părţii carosabile, pe sensul de mers dintre localităţile Tămaşi către oraşul Buftea la o distanţă de circa şapte metri de partea carosabilă.

La faţa locului s-a constatat prezenţa urmelor de rulare cu o traiectorie oblică spre dreapta în lungime de 53,2 metri, poziţionate pe acostament şi spaţiul verde pe sensul de mers Tămaşi-Buftea. Totodată, s-a constatat lipsa urmelor de frânare ori de evitare a obstacolului copac. Lângă autoturism a fost găsită decedată o persoană de sex masculin.

Personalul medical sosit cu două ambulanţe la faţa locului a constatat că decesul victimei accidentului rutier a cărui identitate a fost stabilită ulterior ca fiind Condrea Dan Alexandru, inclusiv prin raportul de expertiză întocmit de Institutul Naţional de Criminalistică.

Raportul de autopsie medico-legală întocmit în cauză de Serviciul de medicină legală Ilfov a concluzionat că moartea lui Condrea Dan Alexandru a fost violenţă, fiind cauzată de leziuni traumatice care s-au putut produce prin loviri de corpuri şi planuri dure, cât şi prin strivire de componentele unui autovehicul, urmare a unui impact cu un obstacol, politraumatism rutier şi sunt în legătură de cauzalitate directă, necondiţionată cu decesul.

La autopsie nu s-au constatat leziuni fără caracter vital sau leziuni care pot avea alt mecanism de producere decât cel menţionat.

Potrivit celor constatate la faţa locului, evenimentul rutier s-a produs în condiţii de vizibilitate bună, carosabil uscat, fără denivelări sau obstacole pe direcţia de deplasare. Totodată, la locul faptei a fost identificată urma de rulare a autoturismului până la locul impactului fără a se constata prezenţa unor urme de frânare ori a altor urme de evitare a obstacolului.

Urmele de rulare evidenţiate indică faptul că autoturismul şi-a schimbat la un moment dat direcţia de deplasare rectilinie îndreptându-se spre marginea carosabilului, unde se aflau copaci. În zona în care a avut loc evenimentul rutier la momentul respectiv nu se aflau alte autovehicule în deplasare sau staţionare.

Date fiind concluziile raportului de expertiză criminalistică şi ale raportului de expertiză tehnică, coroborate cu celelalte probe administrate în cauză, rezultă că autoturismul, fără a avea defecţiuni la sistemul de frânare ori direcţie, având o viteză de peste 100 de km/oră şi fără a i se acţiona sistemul de frânare a intrat în coliziune cu obstacolul ca urmare a acţiunii conducătorului auto, care a schimbat direcţia de deplasare rectilinie înspre marginea carosabilului, deşi o atare manevră era evident că determină o stare de pericol grav şi iminent, decesul reprezentând consecinţa unui act suicidar".



Autor:
Radiojurnal
Editor:
Luminiţa Voinea
Adăugat:
20 Iulie 2016


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza