Conferinţa Radio Asia: O audienţă în mişcare şi viitorul Radioului public

Cea de-a doua zi a celei de-a 11-a Conferinţe Radio Asia a început cu sesiunea "Radioul în mişcare".

Adăugat: 26 Aprilie 2016
Ultima actualizare:26 Aprilie 2016

Politica Romaneasca
Foto: Conferința Radio Asia. Foto: Alin Şerbănescu
trimite pe mail

Discuţiile s-au axat pe modul în care este valorificat conţinutul pentru a atrage publicul care utilizează platforme şi dispozitive mobile, pentru a consuma producţiile radioului.

"Acest segment al publicului oferă o mare oportunitate pentru radiodifuzori pentru a crea un conţinut mai atractiv şi mai participativ, în timp ce radioul devine jucător multimedia pe calea undelor, pe Internet, şi care oferă conţinut video şi de text cu radioul digital", a declarat moderatorul Steve Ahern, manager la Ahern Media&Training.

Vorbitorii au subliniat necesitatea de a menţine relevanţa radioului în viitor, prin adaptarea conţinutului.

Rhys Holleran, Director Executiv Media din Australia, a vorbit despre lecţiile de învăţat dintr-o reţea de radio în dezvoltare şi a adăugat că radioul are toate caracteristicile de care are nevoie consumatorul în mişcare, şi că va continua să evolueze.

Yuko Asano, de la NHK, Japonia, a dat exemple concrete excelente despre modul în care publicul poate fi implicat prin vot de popularitate.

Ea a explicat modul în care, de obicei, tinerii care accesează un website de radio numai pentru a-şi exprima opinia, într-o competiţie populară, mai târziu au devenit noi ascultători.

Prezentarea a conţinut clipuri de divertisment din competiţia reală.

Prezentarea domnului Huang Xin, Director General Adjunct la Jiangsu Broadcasting Corporation, Republica China, a fost o relatare detaliată a convergenţei între radioul tradiţional şi noile mijloace de comunicare, menite să sporească accesibilitatea radioului.

El crede că, drept rezultat al interacţiunii dintre radio şi Internet, radioul va rămâne relevant în era digitală, păstrându-şi, în acelaşi timp, farmecul său unic.

Yoon Seok Oh de la KBS, Coreea de Sud, a atras atenţia audienţei asupra faptului că radioul are nevoie de o nouă strategie în cadrul pregătirii pentru era digitală.

Shanthi Bhaghirathan de la Capital Maharaja Organisation, Sri Lanka, a spus că radioul, pur şi simplu, a căpătat o nouă formă, devenind mai mic, mai ieftin, mai mobil şi mai fascinant.

Următoarea sesiune s-a axat pe serviciul public de radio ca instrument major în procesul de dezvoltare şi schimbare socială, în multe părţi ale lumii.

Acest lucru a fost, de asemenea, laitmotivul vorbitorilor care s-au axat pe rolul radioului public în educaţie, sănătate, mediu şi dezvoltarea comunităţii.

Tian Yuhong, vicepreşedintele Radio China Internaţional, a declarat că acestea sunt cele mai bune şi, totodată, cele mai rele vremuri pentru posturile publice de radio, tocmai date fiind provocările cu care se confruntă în era digitală.

El a adăugat că, în timp ce publicul se bucură de un număr tot mai mare de opţiuni de calitate, radiodifuzorii publici se confruntă cu o concurenţă sporită.

Modul de a aborda această problemă este de diversificare a conţinutului şi platformelor radioului.

Cel mai important lucru este acela că profesioniştii de radio ar trebui să îşi schimbe în mod constant mentalitatea şi să fie mereu la curent cu vremurile, a conchis el.

Un exemplu interesant privind o abordare netradiţională a utilizării radioului pentru a promova cultura a fost adus de Preşedintele-Director General Radio România, Ovidiu Miculescu.

El a vorbit în detaliu despre Târgul de Carte Gaudeamus, o iniţiativă a Radio România, care de mult timp nu numai că încurajează tinerii să citească, dar a şi atras noi ascultători ai radioului.

Domnul Miculescu a adăugat că educaţia, cultura şi radioul public nu înseamnă neapărat şi pierdere financiară.

Fayyaz Sheheryar, Directorul General al All India Radio a făcut o analiză detaliată a diferenţelor dintre radioul public şi cel comercial.

El a vorbit şi despre istoria radioului public din India.

Ultima sesiune a Conferinţei Radio Asia s-a concentrat asupra unor studii de caz şi a unor exemple practice de noi strategii necesare pentru crearea de conţinut, marketing şi venituri din publicitate în radio.

Vorbitorii le-au expus participanţilor metodele folosite de staţiile comerciale mai mici şi de radiodifuzorii la nivel naţional pentru a rămâne în faţa concurenţei.

Concertul de Gală al Festivalului Muzicii, ediţia a 4-a, organizat de ABU, a avut loc în Sala de Concerte a Radioului Naţional din China.



Autor:
Rador
Editor:
Luminița Voinea
Adăugat:
26 Aprilie 2016


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza