Alexandru Nazare susţine că Guvernul tergiversează finanţarea Autostrăzii Comarnic-Braşov

Deputatul PNL Alexandru Nazare consideră că se tergiversează demararea lucrărilor la Autostrada Comarnic-Braşov pentru că Guvernul nu valorifică modelul recomandat de Comisia Europeană.

Adăugat: 15 Februarie 2015
Ultima actualizare:15 Februarie 2015

Politica Romaneasca
Foto: Alexandru Nazare, deputat PNL
trimite pe mail

Într-un comunicat de presă, fostul ministru al Transporturilor susţine că  soluţia realizării Autostrăzii Comarnic-Braşov este îmbinarea fondurilor europene cu cele private, pe un model recomandat de Comisia Europeană.

În opinia acestuia, decizia de amânare a finanţării autostrăzii, luată ieri de ministrul de resort, Ioan Rus, este doar "o tentativă de a ascunde eşecul şi a pasa responsabilitatea".

"Cred că e evident pentru toată lumea, însă, că din 2016 premierul Ponta ar trebui să dispară din viaţa politică pentru că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi gata. Anunţul ministrului Rus că va continua discuţiile până în aprilie nu face decât să tergiverseze o piesă cu final aşteptat. Niciun finanţator serios nu vine să investească într-un proiect cu studiul de fezabilitate expirat, fără acord de mediu şi cu o valoare incertă", se arată în comunicatul de presă.

Nazare consideră că  PNL că Guvernul nu valorifică oportunitatea oferită din perspectiva financiară 2014-2020 de a finanţa proiectele de investiţii şi din fonduri europene, şi din fonduri private prin instrumente financiare.

''Comisia Europeană încurajează statele membre să maximizeze impactul fondurilor europene prin îmbinarea cu fonduri private. Au fost astfel de exemple de succes în mai multe state europene: linie feroviară de mare viteză în Portugalia, autostrăzi în Grecia, terminal multimodal în Belgia, infrastructură broadband în Franţa şi multe altele. Pentru România, această soluţie ar putea fi aplicată pentru Autostrada Comarnic-Braşov, care este pe reţeaua TEN-T şi deci poate fi eligibilă pentru fonduri europene, dar este şi atractivă pentru investitorii privaţi datorită valorilor de trafic", susţine el în document.

''Comisia Europeană încurajează statele membre să maximizeze impactul fondurilor europene prin îmbinarea cu fonduri private. Au fost astfel de exemple de succes în mai multe state europene: linie feroviară de mare viteză în Portugalia, autostrăzi în Grecia, terminal multimodal în Belgia, infrastructură broadband în Franţa şi multe altele. Pentru România, această soluţie ar putea fi aplicată pentru Autostrada Comarnic-Braşov, care este pe reţeaua TEN-T şi deci poate fi eligibilă pentru fonduri europene, dar este şi atractivă pentru investitorii privaţi datorită valorilor de trafic", susţine el în document.

Ieri, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat într-o conferinţă de presă, că prelungeşte perioada de negociere cu companiile Vinci-Strabag şi Aktor, pentru găsirea unui model financiar suportabil pentru buget.

Ministerul vrea să atragă în proiect şi instituţii financiare internaţionale, precum Banca Europeană de Investiţii sau Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Premierul Victor Ponta ceruse în ianuarie ca decizia privind construirea autostrăzii în concesiune să fie luată până astăzi, având în vedere obiectivul executivului ca în trei ani provinciile istorice să fie conectate prin drumuri rapide.


 



Autor:
Politica Romaneasca
Editor:
Simona Mihăescu
Adăugat:
15 Februarie 2015


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza